lördag 4 april 2009

Are you cold?

Äntligen har vi fått solen tillbaka! I en vecka regnade det i stort sätt utan stopp, jag höll på att bli galen till slut. Det kanske är därför det blev så många inlägg om dagen helt plötsligt.

Mallorca börjar bli mer och mer livfullt igen. Om det nu är ett ord?! Turister har börjat komma, affärer har börjat öppnat. Äntligen! Många stackare har nog varit här hela regn-veckan tyvärr. Jag tycker alltid så synd om turisterna när det är sådant här väder. Men idag var dom överlyckliga och sprang ner till stranden. Tjejerna med alldeles för korta kjolar och bikini, och killarna med bar överkropp. Behöver jag säga att de flesta turisterna nu är engelska? Barnen badade glatt i vattnet. Nu var det ju så att även om solen var framme så var det ganska så kallt idag, det kändes i luften att det har varit dåligt väder länge. Men det störde inte dom. Helt underbart tycker jag.
Jag och N måste alltid promenera runt bland turisterna (i våra långbyxor och jackor) och skratta lite. När en pappa frågade sin stackars dotter som badade -Are you cold?? lite förvånat, då skrattade vi ännu mer.

Värre är det med folket som bor här permanent. Allt jag hörde från dom idag var hur kallt det var. Det har regnat i en hel vecka och man har inte kunnat gå utanför dörren, och dom klagar på att det är kallt... Nä tacka vet jag engelsmännen, dom vet vad positiv anda är!

Inga kommentarer: