torsdag 6 november 2008

Sverige är ett bra land

Ja, så är det faktiskt. Sverige är ett bra land! Det finns många för- och nackdelar med både Sverige och Spanien, men just nu ser jag bara de bra sidorna med Sverige. Som till exempel att kunna hitta vad man än söker i affärer. Det finns allt här! Jag ska göra en liten farsdag present till N, från Oskar förstås, och jag fick en idé av något speciellt som jag inte ens visste om det var möjligt att göra. Kan inte skriva vad i fall N skulle titta in här. I alla fall hittade jag allt jag behövde snabbt och enkelt i ett shoppingcenter. Skulle det var på Mallorca skulle jag få ge upp innan jag började.

Jag och Oskar har varit här i fyra dagar nu och hunnit med en massor. Promenader och fikor står högs på listan förstås. Usch, ska jag fortsätta med dessa fikorna i fyra månader så kommer vågen nog inte längre vara så snäll mot mig. Sedan har vi hälsat på kompisar förstås. Känns mest som att jag gått hem till folk för att få lunch tillagat till mig, men det är faktiskt dom som har frågat! Och jag har inte tackat nej! Jag har fortfarande inte listat ut hur man har en liten bebis utan rutiner och lagar mat. N har fått laga mycket mat under de här månaderna!

Oskar är nu tio veckor. För tre nätter sedan var jag väldigt stolt över honom, han sov sex timmar i rad!!! Mina bröst blev tio gånger större än normalt och stenhårda. Eller ja, det ena blev tio gånger större och det andra femton, eftersom han bara åt på en sida gången innan. I alla fall, nu börjar det tänkte jag, nu kommer han sova längre och längre på nätterna och inte behöva äta var tredje timma längre.
Så var det ju inte förstås, för nu har han sovit väldigt dåligt i två nätter, vaknat i stort sätt varje timma och bara gnällt. Han har bara varit nöjd när han fått äta igen och somna i min famn. Inte mycket sömn för mig med andra ord.
Nu är det nästan läggdags för mig igen. Idag hoppas jag på mycket sömn!

Inga kommentarer: