tisdag 12 januari 2010

Januari


Jag är glad att det är januari. December var kul och vi hade det jättebra vid alla högtider, men nu är det skönt med lite mer vardagsliv igen.

O har börjat säga en hel del nya ord nu. Hans favoritord dock är "mera". Vilket vi får höra femtio miljoner gånger varje dag. Det säger han när han vill ha något eller göra något, och det är inte alltid lätt att veta vad det är.

Han älskar Teletubbies!!! Jag har hittat en 3,5 minuter lång teletubbies-sångyoutube, och vi har en dvd som han kan sitta i soffan och titta på i en halvtimma om det är så. Det är väldigt händigt om han är gnällig och jag måste få något annat gjort, att laga mat till exempel.

Gnäll har det varit ganska mycket de senaste dagarna, för det första är han nog lite rastlös. Det är svårt att vara ute så mycket som han vill nu när det är så kallt och öppna förskolan och allt det där har haft uppehåll. Dessutom är det massor av tänder som kommer ut.

Sover dåligt gör han fortfarande. Det har han gjort sedan vi kom hit. Han vaknar nu minst en gång per natt och vill då inte lägga sig ner i sin säng längre, utan sova bredvid oss. Det är ju okej nu, men när man får en bebis till blir det lite svårare. Vi ska försöka lite nya sov metoder nästa vecka. Vi ska byta rum och jag ska ligga i hans rum ett tag för att se om han kanske känner sig tryggare och somnar om bättre när han vet att jag är i närheten. Jag vill gärna ta till "snälla" metoder innan vi kanske måste testa något annat.

Magen växer och det är nu bara sex veckor kvar av graviditeten. Jag är redo! Tror jag... Ja, så redo man kan vara i alla fall. Jag ser verkligen fram emot det! Jag ska försöka få till en magbild snart igen.

N har jobbat hårt på att få igång sina shower här, och nu börjar bokningarna rulla in. Det ska bli jättekul att se dom på svenska scener. Jag får väl i och för sig inte se så många shower, jag får stanna hemma med lilleman. Men någon ska jag försöka få sett i alla fall!

2 kommentarer:

Jempajenny sa...

Tänk att bebisen snart är här! Galet vad tiden går!

Jag håller tummarna för att O snart sover bättre på nätterna...

Linda sa...

Så otroligt sööööt han är! :-)