söndag 13 december 2009

En go' kaka!


Här är vår underbart söta pepparkaka! Alldeles lagom till Lucia fick vi igång kameran. Nu kommer den gå varm ett bra tag framöver kan jag tänka.

Idag blev det lussefirande på morgonen och på eftermiddagen var vi hemma hos min moster, som varje år, och åt en massa julgodis och väntade spänt på att tomten skulle komma och hämta önskelistorna vi lämnat på verandan. Vilket han gjorde förstås. O tittade med stora ögon! Lite skeptisk verkade han allt, även om tomten inte var nära, så jag kan tänka mig att han blir lite rädd på julafton.
Det som förvånade mig mest av dagen var att hatten fick stanna på Os huvud. Han trivdes bra med den på, det var jag som tog av den då och då för att han inte skulle bli för varm.

Imorgon får han vara pepparkaka igen för då är det avslutning med utklädda barn och tomtenisse som kommer med klappar. Det ska bli kul!

Imorgon ska jag äntligen sätta in en magbild också!

2 kommentarer:

Jempajenny sa...

Söt liten pepparkaka!

Larubsson sa...

Mycket söt pepparkakskille!