lördag 5 december 2009

Feberpojken

På dagen i dag passade jag på att sova med O, i säkert två timmar. O sov ännu längre, vilket jag tyckte var skönt då eftersom han sovit väldigt lite på dagarna det sista.
Pigga och glada gick vi på kalas/ fest hos min bror. Tyvärr inte så länge. O blev gnälligare och gnälligare och varmare och varmare. Jag tänkte först att det var för att det var mycket folk och varmt i lägenheten, men det visade sig snart att han hade fått feber. Bara att vandra hem. Skönt att vi bor precis bredvid.

Så nu efter lite medicin och välling sover O och jag sitter här, för en gång skull väldigt pigg, och funderar på vad jag ska göra.
Jag ska nog försöka sy klart de där muddbyxorna jag håller på med. Jag har kommit så långt att det ser ut som ett par byxor, vilket jag många gånger på vägen inte trodde de skulle göra, men nu har jag muddar vid benen och i midjan kvar. Vet inte riktigt hur man ska göra, och dessutom skulle jag behöva O som modell, men det får gå ändå. Jag har räknat hela tiden med att de första byxorna mer görs för att läras, och kanske inte att bäras. Oj då, nu kom jag i julklapps-rims-stämning också.

Och apropå jul så står första julskinkan på bordet. Det bästa med hela julbordet. Nam nam vad gott det är!!!

Jag vet inte hur länge sedan det var jag tog några kort nu. Vi behöver köpa laddningsbara batteri till kameran eftersom vi missade att ta med det. Och det har förstås inte blivit gjort. Nästa vecka lovar jag att det kommer lite bilder. På O. På stora magen. Och förhoppningsvis på lite saker jag sytt.

Inga kommentarer: