måndag 28 december 2009

Sista inlägget 2009

Vi har haft en underbar jul! Alla fick vi fina klappar och O varit ett energiknippe som vanligt.

Jag förstår inte hur han kan hålla igång som han gör hela dagarna och ändå sova så dåligt som han gör på nätterna. Han vaknar fortfarande flera gånger per natt och har gjort det sedan vi kom till Sverige. Han vill gärna ligga bredvid mig i sängen nu, vilket han aldrig velat innan. Visst är det mysigt i bland, men vi har ju en till liten som kommer snart, och jag fasar för att han ska vara sådan när bebisen kommer också. Att ha alla i samma rum känns inte som något vinnande koncept.

O har ett riktigt temperament nu. Hans humör går upp och ner hela tiden. Ena stunden skrattar han och dansar runt och andra stunden ligger han på golvet och bankar och skriker. Det verkar vara ganska normalt i den här åldern vad jag förstår. Han lär sig ju så snabbt nu, han lär sig saker varje dag, men enligt honom ändå inte fort nog.
Det är i alla fall en underbar ålder!

Vi beslöt oss för att klippa honom ett par dagar innan jul, så nu är min lilla prins korthårig. Och ursöt! Nu ser han verkligen ut som den lilla pojken han är!

För övrigt börjar magen blir stor. Stor och tung! Bara åtta veckor kvar nu... tiden flyger i väg.

Imorgon åker vi till Holland för att fira nyår där. Vi ses i det nya året!

2 kommentarer:

Sofie sa...

Oj vad jag känner igen det där :)
Full fart på dagarna och dåliga nätter. Och så humör-svängningarna...
Kanske är det för att de lär sig så mycket i den åldern?

Gott nytt år!

Fyra nyanser av rosa sa...

Tjohoooo snart ska du ha en bebis!!!