torsdag 17 december 2009

Syhörnan

Gardin till lekrummet

Muddbyxor



Så jättemycket på syfronten har väl inte direkt hänt. 1 gardin och 3 par muddbyxor har jag gjort. Jag är verkligen en nybörjare, och mitt problem är att jag vill inte bli bra, jag vill vara bra. Med en gång. Jag vill slippa lära mig.
Men kul är det i alla fall, och jag har lärt mig mycket på varje sak jag sytt. Inget har blivit perfekt, men det har blivit bättre och bättre.

Igår ritade jag av ett mönster på ett par sparkbyxor som jag tänkte skulle bli nästa projekt, till bebisen, bara för att upptäcka att jag inte hade tillräckligt med tyg till det. Så nu måste jag bestämma om jag ska köpa mer tyg eller om jag först ska hitta ett nytt mönster, kanske på en klänning eller andra små byxor...

Det är i alla fall roligt att ha en hobby!

1 kommentar:

Larubsson sa...

Vad duktig du är! Kan knappt sy en raksöm... Vad söt han är din son, ser ut som en blivande storebror :)