onsdag 2 december 2009

Skriver varför jag inte skriver...

Det är inte ens så att jag inte vill skriva i bloggen, eller att jag inte har något att skriva. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst. Jag orkar bara inte. Jag är trött. Väldigt, väldigt trött.

Det märks att jag börjar bli större nu, att magen växer. Kroppen blir fort trött och gör ont utan att jag ansträngt mig speciellt mycket. Jag tar inte längre några promenader, jag får alldeles för ont i ryggen. Jag försöker lyfta O så lite som möjligt, men det verkar inte spela någon roll. När kvällen närmar sig värker både rygg och ben.

Men jag ska inte klaga, det kommer ju något underbart utav det hela i slutändan, och det går fort nu. Jag skriver det bara för att förklara varför jag inte orkar blogga. Jag är helt slut när jag lagt O. Dessutom har han sovit ganska så dåligt ändå sedan vi kom hit. Han vaknar allt mellan en och fyra gånger per natt. Ibland somnar han om direkt men ibland vägrar han och vill bara somna om han får sova bredvid mig. Jag vill inte vänja honom vid att sova i vår säng, men samtidigt orkar jag inte bråka hur mycket som helst på natten.

Dagarna är underbara. Vi hittar på en massor hela tiden och det blir inte många lugna stunder. O älskar verkligen sitt liv här. Vi har börjat gå till öppna förskolan också, och det är väldigt populärt! Det är bra att han kan leka med andra barn. Okej, han leker kanske inte så mycket med andra barn, i den åldern leker dom ju mest själva. Men det är viktigt med lite samspel med andra barn, och det är kul att se hur han reagerar i olika situationer.

Igår var jag iväg och köpte tyger! Jag värmde upp lite genom att sy en enkel gardin till lekrummet. Nu har jag alltså tänkt börja med barnkläder. Jag har tyger och jag har mönster. Massor av mönster. Men jag har inte sytt något sedan högstadiet (vill inte berätta hur många år sedan det är...) och även om jag läser instruktionerna till de allra lättaste mönster är det som att läsa arabiska för mig. Jag förstår ingenting!
Men jag är laddad, och jag ska!!!

1 kommentar:

kuusk sa...

jag vill oxå ha mönster!!!