onsdag 25 november 2009

Men det är ju kul!

Att shoppa alltså! Så vi fortsätter...

Idag blev det en liggdel till vagnen som vi hittade på blocket. Lite solblekt på, men den var billig och fin annars. Man använder den ju inte så länge.
Sedan blev det en tur till Ikea. Ikea är bra! Nu har vi äntligen ett långt bra bord där vi kan ha våra datorer och där jag har tänkt att sätta symaskinen.

Jag ska nämligen börja sy har jag tänkt mig. Jag har sagt länge att om jag får en flicka ska jag börja sy. Jag kan nämligen inte sy, och tänker att små klänningar måste väl vara det lättaste att börja med?
Jag behöver en hobby och har velat ta upp syningen länge. Jag älskade det i skolan men det var förstås länge sedan och nu kommer jag inte ihåg hur man gör.

Nu behöver jag lite peppning, och framför allt råd. Vi kan ju börja med det enkla; Var får jag tag på barnmönster, och fina tyger? Åh vad jag är sugen att sätta igång!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, det är så kul att sy!! Blir alldeles lycklig då... sydde massor innan sonen föddes. Kolla in www.stoffochstil.se. Både fina tyger och lite mönster.

Good luck!
Nina

Lilla a sa...

Roligt att du skall börja sy. Jag har precis börjat sy själv men inte så avancerade saker som kläder utan julgardiner till köket. Ett tips kan ju vara att börja med en kjol.

Fin nedräknare!

/Lilla a (gladdagboken.se)

Jempajenny sa...

Kikar in och önskar er alla en trevlig första advent!

Anna / och form sa...

Hej! Hoppas att du upptäcker kul det är att sy barnkläder. Det går fort och det är väldigt enkelt att få till passformen. Jag kan tipsa om tidningen Ottobre som har bra och enkla mönster (finns på Statoil). Bra tyger kan beställas från Jofotex, eller finns att köpa på Gårda textil på Kungsgatan. Lycka till!