måndag 17 maj 2010

Aaaaaaa sommar!

Jag har haft en väldigt bra vinter, men den var lång och kall som ni vet. Och oj vad man uppskattar soliga, varma dagar efter det!

Idag var en sådan där underbar, solig och varm sommardag. Tyvärr var N tvungen att jobba, så jag tog barnen ut på en lång promenad och vi hade en härlig dag. Vi var på lekplatsen, gick till stranden, åt lunch i hamnen och promenerade långt och länge. Eller jag promenerade rättare sagt, O satt förstås i vagnen och lilla R satt mest i bärsjalen eftersom hon inte alls tycker det är kul i vagnen när hon är vaken. Undra just varför man släpar runt på en dubbelvagn överallt...

En gång på dagen hände det som väldigt sällan, alldeles för sällan, händer. Båda två sov samtidigt! Nu ska jag passa på att riktigt njuta tänkte jag och spred ut mig på en parkbänk i solen. Jag hann ta det här fotot, sedan var lilla R vaken. Ja, ja, så där är det alltid så jag är van. Den ena avlöser den andra.

En skön dag hade vi i alla fall. Och jag har nu klarat av både att flyga ensam med två spädbarn, och att ta dom ensam till stranden. Jag kände mig som värsta grymma, avslappnade mamman idag. Tills jag var tvungen att gå till affären och handla. En dubbelvagn som kommer in i affären men inte ut, en skrikig unge som fick bäras, en hungrig unge som ville äta upp allt som åkte ner i korgen och ohjälpsamma (är det ett ord?) spanjorer. Ingen bra blandning!

Inga kommentarer: