söndag 30 maj 2010

O kan läsa!

Idag blev jag helt chockad. Jag läste boken "Hitta på" för O. Och visst har jag gjort det miljoner gången, vi började läsa den när han var 4 månader, men jag läser ju massor av andra böcker också.

När jag läste så sade han orden samtidigt. Jag tänkte först att han härmade var jag sade, men han sade det precis på samma gång som jag. Så jag slutade läsa. Och O fortsatte: "Hoppa, dunsa, ramla, brak" (jag bytte sida) "Ute natten, alla stjärnor (även om just den meningen inte var lätt att förstå), inget mera, hitta på" (bytte sida) "Ingen mera, hittar på".
O har läst sin första bok!

Det verkar även som att R kommer att bli en liten bokmal. Jag brukar alltid ligga och amma R medans jag läser och nattar O. Men de senaste dagarna har hon släpt bröstet och tittat på böckerna i stället, eller på mig när jag läser.

Inga kommentarer: