onsdag 12 maj 2010

Det är svårt att vänja sig vid...

... att inte ta på sig så mycket kläder. Jag vet ju att det är varmt och jag ser att solen skiner, och ändå är det så svårt att förstå att det faktiskt är sommar. De där byxorna och tröjorna som togs med lär inte bli använda många gånger. Och jag kan tänka mig att det är en hel del söta små R kläder som inte ens kommer lämna garderoben. Lite synd förstås. Ni ska se att den dagen jag sätter på mig och barnen tunna sommarkläder så kommer det vara kallt som tusan. Det är så det brukar fungera.

Det är också svårt att vänja sig vid att inte dricka vattnet i kranen. Första gången jag kom hem till Sverige efter att ha varit på Mallorca en säsong så blev jag nästan irriterad när jag öppnade mina föräldrars kylskåp och där inte fanns något vatten. Nu är det tvärt om. O blev måttligt road när jag ryckte den precis färdig gjorda vällingen ur händerna på honom. Flaskvatten var det ja!

Inga kommentarer: