söndag 21 september 2008

Ett underbart leende!

Idag log Oskar mot mig!!! Och jag vet att ni säkert sitter där nu och säger Ja, ja, det var säkert bara gaser... Men nej! Han log mot mig, stort och brett och flera gånger på rad när jag pussade på honom och gullade. Ahhh vad härligt det var. N kom direkt och Oskar log en gång mot honom också, fast bara EN gång, mot mig log han MÅNGA gånger... såklart!

Dessutom har han blivit väldigt fascinerad av sin mobil över sängen nu, han kan ligga där länge och lyssna och titta. Det är så skoj att se att han hänger med. Han kan sitta och studera våra ansikten länge med, fast inte lika länge som vi studerar hans! Det går nämligen åt mycket tid om dagen till det.

Jag skulle vilja säga att han har fått en första lilla rutin också, fast jag är rädd att det kommer att ändras om jag säger det... Efter att han vaknat, vilket kan vara allt från 6-9 på morgonen, så är han jättepigg och glad i ca tre timmar. Efter det sover han i tre timmar, åtminstone har han gjort det i flera dagar nu. Det är skönt att man vet att han kommer sova ganska länge då, så att man kan passa på att göra saker, som städning och så. Fortsätter han med det så blir det nog lite träning på Wii fit vid den tiden!

Nu har vi inte längre hunden hemma... Jag ringde hans ägare och sade att han måste hämta upp honom nu. Jag tycker det blir för jobbigt att ha honom här när jag har Oskar. För det första är det svårt att ta honom på promenader och för det andra så är jag trött på allt hundhår här hemma. Det spelar verkligen ingen roll hur mycket vi städar. Jag får ju dåligt samvete också när jag inte ger han den uppmärksamheten han behöver och vill ha.

Jag trodde nog jag skulle bli lite ledsen när han försvann, men med Oskar här så känns det faktiskt bara skönt.

Musen är kvar.

Vad duktig jag är på att blogga nu förresten... Trodde inte det skulle blir så ofta nu.

Det blir många sovkort. Men det är svårt att låta bli när han är så här vacker!

1 kommentar:

Veronica sa...

Jag kan bara hålla med! Han är söt som socker!!