fredag 19 september 2008

Oskar och musen mår bra

I natt har Oskar sovit som en ängel. Och det var tur det, för jag var trött! Natten innan sov han nämligen inte speciellt mycket. Han vaknade varje timma och åt hela tiden. Jag kunde somna 15-20 minuter mellan gångerna och drömde att mina bröstvårtor blödde för att han åt så mycket. Vaknade och såg till min stora lättnad att så inte var fallet. Jag trodde att han skulle sova hela dagen igår eftersom han ju också måste vara trött efter en sådan natt, men nej. Han sov gott i tre timmar på förmiddagen och var sedan vaken till elva på kvällen! Och då fick jag kämpa för att få honom att somna eftersom han var riktigt övertrött. Men i natt har han alltså sovit jättebra och man kan ju inte klaga om man har en sådan natt här och där, han har sovit väldigt bra över lag. Nu mår han också mycket bättre, hostar knappt någonting mer, så skönt!

Tyvärr så har musen det också väldigt bra ännu. Han har varit här ett tag nu, och efter att musfällorna har kommit på plats verkar han ha det ännu bättre. N har försökt med alla sina knep, har lagt på ost, nötter, kex. Allt som händer är att musen går till fällan, tittar glatt Ah, mat igen! Tar maten och går sin väg. Hur är det möjligt??? Han måste vara väldigt mätt och belåten!

Idag var jag, N och Oskar i hamnen och fikade igen. Jag gick in på Mango för första gången på länge. Åhhhhh vad jag vill ha allt! Det blir nog snart en stor shopping dag. Nu har dom även kläder för män på Mango nu, så nu kan jag och N gå och shoppa tillsammans! Höst kläder är definitivt mina favoriter! Så skönt att bylta på sig efter en lång, varm sommar!

Oskar älskar sin bilstol!

Inga kommentarer: