torsdag 11 september 2008

Jag är vuxen!

Ja, det blir inte många inlägg numera. Vet ni varför? Jag är vuxen! Jag har en bebis att ta hand om. Och det är underbart!!! Han är underbar. Jag vill inte göra något annat än att sitta och titta på honom eller ligga och mysa med honom aaahhhh. Idag är han två veckor, stor pojke.

En vecka har gått sedan jag skrev, det har hänt mycket. Bland annat har årets händelse i Alcudia varit. Bamboo Annual Boatrace. Japp, ett helt galet båtrace som "uppfanns" för tre år sedan. Två personer teamar upp och skaffar sig en gummibåt och några åror, sedan ska dom paddla en speciell runda på kanalerna och sjön och svepa öl och... Ta sig i mål så fort som möjligt helt enkelt. Det blir mer och mer seriöst (samtidigt som det är väääldigt oseriöst) för varje år. I år spelades en film in från båtracet, och det finns till och med en oficiell sång numera.

Mina föräldrar är här nu och det har blivit en massor av promenader med lilla Oskar. Jag och N och Oskar var i Palma en dag för att fixa papper. Vi har nu ansökt om svenskt personnummer och vi har i stort sätt alla spanska papper. Vi försökte fixa ett holländskt pass också men det gick mindre bra. Bebisarna måste ha öppna ögon på sitt passfoto. Ja, försök få en 12 dagars bebis att sitta där med öppna ögon... Inte lätt! Oskar vägrade. Så det är bara att vänta och testa en annan dag. Som tur är har vi inte jättebråttom, så vi får väl vänta ett par veckor tills han är vaken lite oftare.

Tyvärr så fungerar det inte att ladda upp bilder idag, ska försöka att göra det imorgon!

Inga kommentarer: