lördag 13 september 2008

Svalare dagar

Nu har det alltså gått över två veckor. Tänk vad fort det går, inte bara tiden, men vad fort det går att komma in i allt. Det känns ju som om jag alltid varit mamma.



Än så länge har Oskar inte några rutiner. Fast det gör ingenting, det har ju vi knappt heller. Så länge han sover så här bra på natten är jag super glad! Han har haft några dagar och nätter då han varit väldigt rastlös, inte riktigt hittat sin ro, men idag är han tillbaka till lugnet själv. Åh vad han är underbar. Förlåt men det är svårt att skriva ett inlägg utan att skriva det, eftersom det är det som kommer i huvudet så fort jag tänker på honom.


På dagarna försöker vi hitta på lite saker. Nyblivna mormor och morfar är ju här nu, så en del promenader med kaffe och glass och så blir det. Framför allt vill jag ut och hitta på saker, inte sitta inlåst hemma. Jag vill kunna känna att man inte blir låst för att man har en bebis, för det behöver man ju absolut inte bli. Jag känner än så länge att jag kan göra allt jag gjorde innan. Det enda som ändrats är att det tar lite längre tid att komma ut ur huset, speciellt då jag försöker tajma allt så mycket som möjligt med amning och så vidare. Måste jag amma när jag är ute någonstans så gör jag det, men kan jag hålla mig till innan och efter så är det såklart skönare.

Det har varit väldigt varmt och svettigt för både honom och mig sedan han föddes. Jag har tyckt det varit svårt att veta vad jag ska göra för honom. Tycker inte om att ha aircondition på hela tiden, jag vill ju inte att han ska bli sjuk. Nu har det äntligen kommit ett åsk oväder i alla fall, efter att det varit så kvavt att vi knappt kunnat andas på ett par dagar. Graderna gick ner en massa så nu är det svalare och skönare. Solen får såklart gärna komma tillbaka, men jag hoppas och tror att graderna kommer vara närmare 25 än 35 nu!

Här är Oskar på promenad idag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh lilla söta..

Linda sa...

Ja tiden rusar verkligen iväg och visst kommer man in i livet som mamma väldigt fort. Här känns det som William har funnits så mycket längre än han har. Han blir 3 v gammal i morgon.

Så söt han är er lille Oskar! :-) Kan tänka mig att det kan vara lite jobbigt i värmen, men här är det också lite svårt med vädret nu... klurigt att veta hur mkt kläder man ska ta på för temperaturen ute växlar rätt mycket...