torsdag 18 september 2008

JAG BOR HÄR!!!

Idag är Oskar tre veckor gammal! Tiden går redan fort.
Är det inte konstigt ibland att folk tar så mycket saker för givet? Ni ska bara veta alla blickar vi fick när vi var ute och promenerade varje dag; jag, Oskar och mina föräldrar. Dom tittade ner i vagnen, vände sig mot varandra och viskade med förskräckta blickar. Ett par vågliga folk vågade ställa frågan som alla ställde sig, dom tog mod till sig och frågade lite försiktigt: Hur gammal är han? Men är det inte jobbigt att flyga ner hit med en sådan liten? Eftersom jag fick sådana blickar från början så förstod jag ganska snabbt att det var det dom tänkte Men Gud! Flyga hit med en liten bebis som bara är några dagar gammal, stackars liten! När dom frågar är det helt okej och man kan förklara och skratta lite, men till dom andra som bara antar och fördömmer vill jag bara skrika JAG BOR HÄR!!!!!!!!! Vad tror dom egentligen, att man bokar en sista minuten biljett från sjukhussängen och åker direkt när man kommer ut? Ja, ja det är sånt man får ta. Jag har säkert förutfattade meningar av folk ibland jag med utan att jag tänker på det.

Det här är alltså förstås turisterna. Av spanjorerna är det en helt annan historia. Dom tittar förtjust ner i vagnen Åh vad han är söt bla bla bla och då säger jag stolt Ja visst är han, han är BARA tre veckor idag!! Då får jag alltid till svars Men oj, han är ju jättestor!!!
Stor?!? Han väger 3570 g och är 51cm lång, hur kan han vara jättestor?
Jag tror att många tycker han ser större ut för att han har så mycket hår, det måste vara det helt enkelt, för han är ju faktiskt inte jättestor, han är en helt vanlig liten bebis! En väldigt söt sådan!
Jag tror att Oskar mår lite bättre nu. Han har hostat mindre i alla fall. Fast nu ikväll verkar det lite värre igen... Nej usch, jag vet inte. Visst är förkylningar alltid lite värre på kvällarna? Han verkar vara okej i alla fall. Han äter ju fortfarande som han ska, sover bra, är glad när han är vaken och har inte fått någon feber.

Just nu ligger han och sover en lite rastlös sömn i vagnen, vi har precis varit på kvällspromenad. Han verkar drömma mycket, viftar på armarna, ger i från sig lite ljud och gör en massa grimaser. Han är så söt!

Sluta ta kort på mig när jag sover!

Jag och Oskar leker

4 kommentarer:

Linda sa...

Ja det är säkert håret som gör att folk tror han är lite äldre... för inte är en 3 veckors bebis på ca 3½ kg särskilt stor! ;-)

Vad skönt att Oskar mår bättre nu! Inget roligt när bebisar blir sjuka.

kram!

Lena sa...

Vadå stor? han är ju en liten pyttebbeis ju. :) Eller inte pytte men verkligen ingen bautabebis för sin ålder. Och i spanien borde det väl finnas massa håriga ungar? ;)

kuusk sa...

Hej anna! När spanjorerna träffar Liam är det första dom ALLTID säger, "gud, vad stor han är"!!! det slår aldrig fel, jag vet inte om deras barn är mycket mindre, men jag får också alltid höra det, Liam vägde ju ca 2.5 kilo när han kom och var 45cm, så han är ju inte särskilt stor till växten, helt normal, är nog rätt så kort, klart han har lite hull, men är inte alls överdrivet stor..!vi får ta o träffas nu snart, vill ju träffa den lille!! kram Anna

Anonym sa...

Samma upplevde jag med min dotter. Hon var 2 1/2 vecka gammal när jag reste med henne ner till Gran Canaria där vi bodde då.

Varför måste folk bry sig så om alla andra...??

Ha det gott på underbara Mallorca!!