fredag 26 december 2008

Ett år tills nästa gång

Sista juldagen. Kalkondagen. Moster L och hennes barn och deras barn, samt våran familj kommer för den godaste middagen under julhelgen. Kalkon, hasselbackspotatis och den godaste såsen i världen, mums!
Förrutom att äta allt för mycket så spelade vi sexspelet igen. Det blev nästan för mycket folk idag, 22 personer, men det är alltid kul ändå.

Det roligaste som hände idag var att vår systemkamera helt plötsligt fungerade igen! Den slutade att fungera av någon mystisk anledning strax före Oskar föddes. Bra timing... Jag tvingade N ut att köpa en billig digitalkamera, för innan vi hade något att ta kort med skulle jag minsann inte föda!
Vi har tänkt att lämna in systemkameran flera gånger men har glömt att ta med den varje gång. Och idag fungerade den alltså helt plötsligt. Den bästa julklappen jag kunde få. Den är inte speciellt gammal, jag har inte ens hunnit lära mig den ännu. Jag blir så avundsjuk när jag ser andra som tar så grymt bra kort, som till exempel Linda som har en blogg jag följer. Hon har alltid så fina bilder.
Linda har också en son som är lika gammal som Oskar och här om dagen hade hon en liten film på honom när han skrattade. Åh vad avundsjuk jag blev. Jag försöker med alla mina medel att få Oskar att skratta och det är så nära, så nära men än så länge har det inte kommit.

Nej, nu ska jag gå och öva på att ta bra kort. Oskars bitring blev första övningsobjektet.

1 kommentar:

Linda sa...

Hihi, kul att du gillar bilderna jag har tagit! Men dina bilder är inte så tokiga de heller, och så har du ju en otroligt söt son att fotografera också och då kan man ju inte misslyckas! ;-)

Hoppas att ni haft det bra i jul.

kram Linda