onsdag 31 december 2008

Trött trött

Nyårsafton idag! Vi ska fira med mina två bästa kompisar och deras familjer och det ska bli jättekul. Men mest av allt tänker jag nog... hur ska jag orka???
Oskar har börjat med att inte vilja somna om i sin säng på natten. Jag ammar honom, han somnar i min famn, sedan bär jag över honom och han vaknar med en gång, sedan kan han vara vaken och gnälla i en timma. Det går heller inte bättre att lägga honom bredvid mig i sängen. Det känns som om jag varit vaken i fyra månader. Dom där superkrafterna som fanns i början har försvunnit, nu är jag så trött. I går kväll gick jag och lade mig klockan tio, istället för tolv som jag brukar, och Oskar somnade faktiskt när jag bar över honom varje gång, men han vaknade varannan timma hela natten. Trött! Men, men, det vänder säkert förr eller senare!
Han kanske sover bättre när man börjar med mat? Han är ju fyra månader nu och vi har funderat på smakportioner men inte kommit så långt ännu...

Inga kommentarer: