fredag 12 december 2008

En liten dator

Nu har jag fått en liten dator! En sådan där liten minidator som finns nu för tiden. Är det inte helt otroligt att man kan köpa en laptop billigare än en mobiltelefon nu. Jag tycker det är helt suveränt att den är så liten och lätt, den väger ett kilo och jag kan lätt stoppa ner den i skötväskan om jag känner för det. Enda nackdelen är att tangenterna är lite väl små på denna datorn, men det vänjer jag mig nog vid snabbt. Så nu ska jag alltså se om jag kan bli datorberoende igen. För som ni har märkt så kom jag ju inte in i bloggandet igen, som jag trodde att jag skulle göra. Och jag vågar inte säga att jag kommer att göra det nu heller, vi får vänta och se. Det är i alla fall helt otroligt underbart att han min egen dator igen!

Mycket har förstås hänt sedan sist. Oskar har blivit döpt till exempel. Det var mysigt. Han skrattade och pratade först med prästen så att hon kom av sig och sedan grät han när han fick vattnet på sig och när han lyftes upp. Så ungefär som det ska vara.



Han har i veckor haft hysteriska skrikanfall varje gång innan han somnat, åtminstone dagtid, men nu börjar det äntligen försvinna och han har lättare för att sova. Nätterna ser olika ut varje dag och jag tror egentligen det är mer frustrerande att inte veta om man ska få sova bra eller dåligt, än att faktiskt sova dåligt. Jag är fortfarande glad att han i alla fall inte vaknar och gråter men jag skulle ljuga om jag sade att jag inte längtar efter att sova en hel natt i rad.

Vi har även varit på vår första semester, vi bilade till Holland och stannade en vecka. Bilturerna gick mycket bättre än jag trott så det var riktigt skönt. Nu har jag och Oskar firat vår första Sinter Claas, vilket är lite motsvarande jul här i Sverige, det var roligt. Hoppas på att fira Sinter Claas i Holland och jul i Sverige varje år.
Så nu har släkt och vänner där också fått se vårt lilla underverk.



Nu är det skönt att vara tillbaka hemma igen. Nu jobbar jag hårt på att få Oskar att somna själv, utan hjälp av vaggning och amning, och det fungerar ganska så bra faktiskt. Allt annat flyter på som det ska med. Vi har fått både svenska och holländska passen för Oskar nu, alla julklappar är inhandlade, vilket är väldigt tidigt för oss, och vi känner oss organiserade, precis som man ska vara i Sverige. Ta seden dit man kommer heter det ju, och det gör vi definitivt!


Idag ska vi ta en härlig lång promenad, fika -igen, ta seden dit man kommer, och invänta lucia firandet imorgon. Ah, allt känns bara bra...

1 kommentar:

Linda sa...

Perfekt med en liten dator som är smidig att ha med sig! *vill också ha* Kanske blir många uppdateringar här på bloggen framöver då! ;-)

Fina bilder från dopet! William ska döpas nu på söndag. Hoppas att det kommer gå bra.

kram Linda