torsdag 1 januari 2009

År 2009



Nyårsafton var mysig. Jag passade på att sova ett par timmar samtidigt som Oskar på förmiddagen. Riktigt skönt! Sedan lagade vi svampsoppa som vi skulle ta med på kvällen eftersom vi stod för förätten. Vi beslöt det för att Oskar också skulle få det lite festligt, så vi gav honom hans första smakportion. Morotpuré. Han gjorde en hel del grimaser, men även om mycket inte hamnade i magen så tyckte han nog att det var gott, och spännande.





Efter maten satte vi en liten nyårs-slips på Oskar och gick bort till våra vänner.



Det var en mysig kväll med god mat och gott sällskap, precis som det ska vara. Huvudrätten var struts. Oj vad gott det var! Vet inte om jag ätit det förr men kommer definitivt att äta det igen.



Oskar somnade kvart över elva, klarade nästan tolvslaget. Det var det flera andra barn som nästan gjorde. Men tillslut var det bara den störta tjejen som lyckades hålla sig uppe. Vi hade söta små barn som låg och sussade gott i alla hörn.





När klockan blev ett var jag riktigt stolt över mig själv att jag inte funderat en gång på att gå hem. Men efter ett gick det lite trögare. Klockan började ticka i huvudet. Nu har jag så många timmar att sova, om jag stannar en timma till har jag så många timmar att sova... tick tack tick tack. Klockan två var jag jättetrött och vi drog oss hemåt. Som tur var så hade min gravida vän också fått nog, så jag var inte den enda tråkiga. Det är lite synd att man inte kan njuta lika mycket av sena kvällar nu för tiden, men det får man ta.

Idag har jag haft en riktig super dag! Det var underbart väder ute så jag har varit på ett par promenader och sugit upp solen. Oskar har varit på sitt bästa humör. Han har nyligen kommit på att han kan tjuta med höga toner så det har han gjort hela dagen idag. Han har varit så nära ett skratt man kan vara flera gånger idag. En gång fick jag ett "ha ha" men seda slutade han. Väntar alltså fortfarande på det första långa, underbara skrattet. Jag är livrädd att jag ska missa det. Att någon annan passar honom medans jag gör ett ärende eller något när det kommer. Jag vill förstås få det första skrattet, men det finns en stor chans att det blir min mamma som får det. Oskar älskar sin mormor och skiner upp som en sol och börjar prata så fort han ser eller hör henne.

Han har också tagit flaskan tre gånger idag! Sista gången matade jag honom och gav honom till N medans han åt, han fortsatte, och åt för första gången med sin pappa, jiiipppiiii! Det går framåt. Dessutom kom han på att man skulle svälja morotspurén och fick i sig tre teskedar med det förrut. Min underbara lilla pojke!


Vagnen är riktigt mysig nu när jag kan sitta upp!




En härlig promenad.

1 kommentar:

Linda sa...

Gott Nytt År!!

Vilka fina bilder och han är så otroligt söt er lille kille. Spännande med första smakportionerna. William gapar glatt för det mesta som stoppas in i hans mun. Ett litet matvrak är han! ;-)

kram Linda