torsdag 8 januari 2009

Favoriter

I natt sov Oskar bra igen, äntligen! Bra betyder att jag inte behövde vara uppe över en timma för att få honom att somna om, och att han inte vaknade var och varannan timma. Han vaknade två gånger för mat, första gången ville han inte somna om, men efter ca femton minuter gnäll så somnade han ändå. Efter andra matningen somnade han om med en gång och sedan vaknade han en gång då det räckte att ge han nappen. 8.45 gick vi upp. Lyx! Vilket skillnad det är när han sover bra, jag var full av energi idag!

Har ändå inte gjort mycket med dagen, bara tagit lite småpromenader i blåsten och lekt med min son. När vi gick upp var det så vitt och fint ute. Första snön. Men innan vi hann ut så hade den töat bort, så när vi var ute var det bara blött och blåsigt.

Idag har Oskar för första gången druckit 100ml från flaskan! Det blev jag väldigt glad över, ett steg närmare bion! Han har också ätit potatis och purjolök igår och idag, det gick hur bra som helst. Han ser inte överlycklig ut, men det slinker ner utan problem! Jag har inte tänkt byta ut några mål för honom än på länge, har tänkt vänta tills han är sex månader, men det är skönt att veta att det går bra med annan mat i alla fall!

Det var även första gången i hoppgungan igår. Den var en stor hit! Trots att hålen för armarna r lite väl långt upp... Han gick runt och snurrade och hängde och tittade på hans fötter. Hoppade inte. Men det såg ut som om han kommer förstå det efter lite övning.


Hur roligt som helst!

Den absoluta favoriten just nu är gåstolen. Det är den bästa barnvakten, och den slår aldrig fel. Den har musikkknappar där fram som han trycker på som en galning. Han älskar alla sina leksaker som har musik i sig. Idag förstod han även att han kan röra sig i den, han hoppade och gick fram, trots att det inte är mycket mer än tårna som är i golvet.


DJ Oskar

Fotograferingen går långsamt framåt. Jag ljuger om jag säger att jag tittat mycket i manualen... Stillbilder går ganska så bra nu, men jag måste verkligen läsa på om rörliga foton, inte alls lika lätt.


Idag var det shack spelet som fick stå modell.

Inga kommentarer: