tisdag 20 januari 2009

Han gjorde det!

Visst var det inte många dagar sedan jag skrev att Oskar inte var det minsta intresserad av att vända sig från rygg till mage?! Och så har det varit fram till idag. Idag visade jag honom några gånger hur man skulle vända sig, genom att lägga över ena benet till sidan. På honom alltså, inte på mig själv. Och jag märkte att han vände sig lätt från sidan till mage. Han hade ju dessutom vänt sig från rygg till sida många gånger, så det var liksom bara att pussla ihop bitarna.
Senare när jag satt och tittade på tv och han låg bredvid mig på sängen så hörde jag hur han stönade och stånkade. Då försökte han vända sig. Och lyckades! Han gjorde det två gånger och var överlycklig. Det var helt plötslig inte så tråkigt att ligga på mage! Oj vad stolt man kan bli över dom små.





I natt sov inte O speciellt bra, han vaknade 3.30 och ville då ha mat, det hjälpte inte med nappen. Så jag ammade, han somnade i min famn, jag bar över honom till hans säng och så vaknade han. Och ville inte somna om. Det tog en timma att få honom att somna och sedan vaknade han igen en timma efter. Då var jag för trött för att göra något annat än att låta han amma. Jag somnade halvsittande i sängen och han somnade där med mig på amningskudden. Vaknade klockan åtta av att nacken värkte, och då var det dags att gå upp.
Jag hoppas på en bättre natt idag, jag vet ju nu att han kan sova hela natten och då vill man förstås att han ska göra det hela tiden. Nu har vi i alla fall haft vår mysiga kvällsrutin med bok och snuttefilt och nu sover han, än så länge, så sött!




Inga kommentarer: