söndag 25 januari 2009

Härliga dagar och jobbiga nätter

O har varit helt underbar i två dagar nu. Nej usch vad hemskt det lät... Han är förstås alltid helt underbar! Men han har varit helt underbart glad i två dagar. Så härligt att se när han mår bra. Nu hoppas jag på att det stannar så och att han inte får förkylningen med hög feber som går runt just nu.
Han skrattar och är glad, väder på sig en massa, och springer runt i sin favorit gåstol.
Däremot sover han jättedåligt igen, en natt värre än den andra. I natt ammade jag honom två gånger, och fick kämpa tre andra gånger att få honom att somna utan amning. Och än en gång känns de där hela nätterna långt borta! Blir det en dålig natt igen så blir det nog att sova lite på dagen, gäsp! Och det kanske ändå är lite lyx att jag kan sova när han gör det på dagen (även om det inte händer så ofta att jag gör det)? Jag menar, har man fler än ett barn antar jag att det är omöjligt.

Nu har jag och N skänkt pengar till föreningslivet, precis som vi gör varje veckan. Med andra ord spelat Bingolotto. Och precis som vanligt så vann vi ingenting...

1 kommentar:

Linda sa...

Visst är det jobbigt när de inte vill somna om på nätterna. Även William har haft en del såna nätter. Tycker att det är lite svårt att ta igen sömn om dagarna. Även om hans storebror är i skolan så är det ändå svårt att ta sig tid att lägga sig ner och vila.

kram Linda