onsdag 28 januari 2009

5 månader idag!

Nu har jag varit hos tandläkaren både i går och idag. För det första måste jag säga att det är grymt dyrt att gå till tandläkaren här! Igår gjorde jag vanlig undersökning och spolade runt den onda visdomstanden, plus att dom lade på en bomullstuss med någon äcklig vätska. Det kostade mig 980kr. Idag spolade dom endast, vilket tog ungefär två minuter och det kostade runt 180kr. För två minuters spolning med saltvatten. Jag bor på en ö, jag kan gå och gurgla saltvatten när som helst. Gratis! Tur är det väl att jag har väldigt fina tänder i övrigt, jag har inte varit där på tre år och hade endast lite lite tandsten. Så om nu inte den där jäkla visdomstanden skulle ställa till det så skulle det ju inte bli så dyrt.
Området, både tandskötten och kinden, runt tanden var väldigt inflammerat! Så idag fick jag abtibiotika som förhoppningsvis tar bort det.

Sedan var det dags att gå till barnmorskan. O är 5 månader idag! Han var 67 cm lång, och vägde 7055 g. Lång och smal med andra ord. Han hade inte gått upp så mycket den senaste månaden, precis som jag trodde. Den där magsjukan tog ju ett tag att komma över.
Vi ska tillbaka om två veckor för vägning, men jag är inte så orolig, det kommer nog att se bra ut. Just nu är jag mer orolig att han ska bli förkyld igen. Jag känner mig lite krasslig just nu, men hoppas det försvinner lika fort som det kom. Snälla låt O få vara lite frisk nu!

Sömnen tänker jag inte skriva om. Jag är trött på att höra mig själv prata om det. Så tills jag har något positivt att skriva om angående sömnen, så håller jag tyst.

Är det inte sjukt hur mycket dom små liven växer igentligen? Man ser det liksom inte förrens man ser en annan liten nyfödd bebis. Då först ser man skillnaden. OJ. Det känns nästan som att om man tittar riktigt riktigt noga på bebisarna så borde man nästan se dom förändras. Eller?! Det gör jag förstås inte. Det är bara när jag tittar på gamla kort, eller som sagt andra bebisar, som jag ser vilken skillnad det är!

Inga kommentarer: