måndag 12 januari 2009

Mitt stackars barn

Åh nej, Oskar har fått magsjuka! 4,5 månader, 3 förlkylningar och en magsjuka... Det där immunförsvaret verkar inte speciellt bra!
Han har spytt en massa nu på eftermiddagen och kvällen, Jag har försökt amma lite grand och ge lite socker-salt lösning men än så länge har inte mycket stannat nere. Många maskiner med nerspydda kläder och filtar har tvättats...
Han har varit väldigt trött varvat med väldigt glad. Det verkar som om han mår lite bättre nu men vi får se hur lång tid det tar innan han kan få behålla maten och vätskan. Tills jag är säker på att han har något i magen måste jag väcka honom var 15 minuter och ge honom vätska.

Igår natt sov Oskar från 21.30 till 06 innan han vaknade för mat, han vaknade inte ens en gång och ville ha nappen. Det var så skönt. Och skönt är det väl att jag fått två bra nätter nu, för den här natten kommer nog att bli lång!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej men stackars Oskar....:-(((( Har han fått feber oxå eller? Hoppas han blir frisk snart... Och hoppas att inte ni oxå blir sjuka.... Skickar en "krya på dig" kram