onsdag 21 januari 2009

Barnvagnsbio

Idag var vi på barnvagnsbio! Oj vilken uppfinning. Det var faktiskt helt suveränt. 15-20 personer med skrikande ungar i en biograf som tar ca 200 personer. Lite dämpat ljud och ljusare salong. Micro för dom som behöver värma mat och paus i mitten för blöjbyten. Låter kanske inte så bra, men det var det! Salongen var tillräckligt stor att det inte märktes mycket om en bebis grät, och man behövde inte tycka det var jobbigt om ens egen bebis grät eftersom alla var i samma situation. Ljudet var absolut högt så att det räckte och O blev väldigt rastlös i mitten av filmen så det var perfekt med en paus. Yes Man visades idag och den var kul. Speciellt för mig och N som aldrig kommer iväg på bio. Enda nackdelen var att den var 10.30 på morgonen. Lite för tidigt för vår lilla familj. Jag och O brukar väl vara uppe runt 8 men jag kan inte säga att jag är speciellt pigg vid den tiden. O sov jättedåligt i natt igen så jag var riktigt trött och tänkte nästan hoppa över det, men jag är glad att vi gick.

Fredag är den stora dagen! Eller kvällen. Första kvällen då jag och N ska in till stan och hitta på något själva, utan O. Problemet är nu bara att det finns så många olika saker vi vill göra. Ska vi gå på restaurang, bio, musikal, showrestaurang??? Hmm, väldigt svårt att välja...

Inga kommentarer: