måndag 19 januari 2009

Humörsvängningar och combover...

Igår och idag har Oskar inte varit på sitt bästa humör. Jo förresten, om man lyckats pricka in rätt tid så har han varit det. Humörsvängningar skulle väl vara ordet att beskriva det med. Ena sekunden är han överlycklig och skrattar för att andra sekunden gråta helt hysteriskt. Det är så frustrerande att inte veta vad som är fel och samtidigt tröttsamt då jag inte hinner göra mycket annat än att trösta min lilla son. Han har dessutom varit väldigt trött och har inte orkat vara uppe mer än två timmar i rad, vilket är mycket mindre än normalt.





Varje gång han gråter tänker jag att det måste vara tänder som är på gång att växa ut. Men det kan ju lika gärna vara något helt annat. Jag blir lite irriterad på mig själv när jag tänker så, tänk om han inte får tänder förrens han är ett år eller så, ska jag tänka så varje gång han gråter i sju månader då?! Jag varken känner eller ser någonting så även om han gnager på allt han kommer åt så behöver det ju som sagt inte vara tänder det beror på.
Dessutom är det inte alltid gråt, många gånger är det skrik. Vi har en viljestark liten pojk ser ni. Att man är liten behöver inte betyda att man inte vet vad man vill...


Jag har ju också skrivit en del om Oskars fina hår som faller av mer och mer. Jag tänkte därför sätta in ett par kort så att ni kan se vad jag menar. Kan han vara världens minsta man med combover?





Glad, arg eller ledsen, han är i alla fall helt underbar min Oskar!

Inga kommentarer: