fredag 23 januari 2009

Åååhhh nej!!!!

Jag förstår att det gör ont när det växer fram tänder i de små munnarna. För just nu håller en av mina visdomständer på att växa och det gör väldigt ont! Och jag förstår att dom dreglar mycket när tänderna kommer, det hade jag också gjort när jag vaknade i morse...
Aj, jag har ont! Har lyckats sova fyra timmar och grämt mig över att jag kanske måste till tandläkaren och dra ut tanden. Jag har aldrig haft ett hål i mina tänder och aldrig dragit ut någon tand. Och nu är jag rädd. Tandläkarna har sagt till mig förrut att jag inte kommer få några visdomständer där nere, det finns helt enkelt inte plats. Jo tack, det känner jag nog. Tyvärr kommer det ju en nu ändå, och den är halvt uppe, men nu verkar det inte finnas mer plats. Den trycker på de andra tänderna och tandsköttet är svullet.
Fan, idag skulle ju jag och N gå ut på kvällen... Fungerar det med en värktablett? Hmmm

2 kommentarer:

Linda sa...

Aj aj, stackare! Jag har själv dragit ur två av mina visdomständer. Tandläkaren vill dra ut även de båda i underkäken, men jag vågar inte riktigt för rötterna på dem är liksom "intrasslade" så det är lite klurigare att få bort dem. Men jag borde egentligen dra ut dem för de får inte riktigt plats. De kom upp till hälften för ca 10 år sedan... och de har fortfarande bara kommit upp till hälften...

Ja, ont gör det nog i de små munnarna när de får tänder. Williams första tand kom upp igår.

Anonym sa...

Tror nog att de hjälper en hel del med värktablett men kanske inte helt.

//Jonas