lördag 7 juni 2008

En vecka med mamma och pappa

Okej, nu är jag tillbaka... tror jag. Jag har lite dålig karaktär när det kommer till det mesta. Det gick väldigt bra att skriva när jag gjorde det varje dag. Så fort jag hoppade över en dag gick det utför. En dag blev till två dagar och tre dagar och...
Och jag har inte riktigt listat ut om det spelar någon roll. Vem skriver jag till egentligen? Mig själv, eller er andra som läser det här. Jag vet ju faktiskt inte ens vilka ni är eller varför ni läser vad jag skriver. Ja ja, nog tjatat om det, jag har bestämt mig för att fortsätta skriva lite till i alla fall, kan ju alltid hoppas jag glädjer någon.

Nu har föräldrarna åkt hem. En vecka går fort! Det har inte varit speciellt fint väder, så det är ju tur att dom inte bara kom för att uppleva det "soliga" mallorca. Vi har försökt hitta på lite olika saker att göra i veckan; utflykter, fika, grillning, spa, golf, wii, solning och springa ut och in med dynorna en väldans massa eftersom vädret skiftade ungefär lika ofta som bebisen sparkar = väldigt ofta!

Jag och mamma hade en härlig dag på spa, även om jag knappt fick lov att göra någonting där. Och N och pappa hade en härlig golf dag trots skiftande mellan stekande sol och hällregn. Pappa var noga att berätta för alla som ville höra att det blev lika mellan han och N. N spelar inte speciellt ofta, men har väl spelat mer än pappa i alla fall, så detta var viktigt.

Hunden, ja han bor fortfarande med oss, har nog aldrig fått så mycket uppmärksamhet som den här veckan, han har fått massor av kärlek och promenader av mina föräldrar. Han var väldigt ledsen i morse när han förstod att dom skulle åka hem, ville inte ens säga hej då.

Magen har växt en hel del det sista känns det som, den känns väldigt stor nu. Jag har tre månader kvar och är inne i sista trimestern. Jag ser mer och mer fram emot att bebisen kommer ut, och nu när första bebis kläderna osv är i garderoben så kliar det i fingrarna efter att köpa mer!
För övrigt har jag idag köpt ett par byxor, så nu har jag ett par långa byxor, utan hål, att ha på mig. Hoppas dessa håller i mer än en vecka!
Nästan pappa...
Fin liten by på Mallorca
Lunch med utsikt över havet
En inte så populär dusch!

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka :)