torsdag 19 juni 2008

Produktiva dagar


Idag hade vi tänkt att gå till stranden. Det gjorde vi inte. Men det blev en produktiv dag i trädgården i stället så vi fick solbränna, några dopp i poolen och saker gjorda, allt i ett! Så idag blev uterummet äntligen fixat så att vi nu kan äta ute men i skugga eftersom det är alldeles för varmt för att äta i solen nu. Utemöblerna blev lite omplacerade och parasollen kom upp, och gräset blev klippt.
Nu har vi en riktigt fin trädgård. Och det är bra, för på fredag är det midsommar och då ska vi ha en massa folk över. Jag gick från ett Jag ska inte göra någonting på midsommar till att bjuda alla vi känner i stort sätt till en eftermiddags bbq. I och för sig knytkalas, som det ska vara på midsommar, så det blir inte så mycket jobb i alla fall.
Jag är inte så bra på knytkalas. Jag älskar nämligen att vara värdinna. Har jag folk över för bbq så gör jag allt; marinerar kött, vitlöksbröd, potatisgratäng, sallad, såser, drinkar osv osv... Jag har väldigt svårt för att säga att folk ska ta med sig egen mat hem till mig. Ibland låter jag N ha hand om bbq, då blir det den holländska stilen = kött och bröd. That's it! Och även om jag tycker det är helt okej så måste jag alltid göra klart för alla att det är N's bbq och inte min.
Men på fredag ska jag alltså försöka med det där knytkalas-konceptet. Vi har nämligen bjudit in alla som vill komma, och dessutom är jag gravid och kan behöva vara en lite mer relaxed värdinna.
Jag ska göra mitt bästa, men är rädd för att jag ändå kommer stå där i slutändan med: marinerat kött, vitlöksbröd, potatisgratäng, sallad, såser, drinkar osv osv...





1 kommentar:

Anonym sa...

tack för ditt grattis när stina föddes.. jo hon kom äntligen ut.. min kropp vill då inte släppa ut henne.. det var den mest kämpiga förlossningen jag varit med om ...
vilken mysig trädgård ni har... hoppas det är bra med magen och dig...
kram mamma russin alias supergravid igen (fl)

www.enburkrussin.blogg.se