måndag 23 juni 2008

Mycket har hänt

Det har hänt mycket på de senaste dagarna.
Midsommar grillningen gick hur bra som helst. Vi hade ca 25 personer här hela eftermiddagen och det var strålande solsken. Jag sprang förstås runt mer än jag borde igen, men städningen efteråt gick åtminstone snabbt och lätt. Tack gode gud för plasttallrikar!

Dagen efter hämtade jag upp familjen på flygplatsen. Sedan dess har det varit fullt liv!
Vi har förstås badat en massor, gått på promenader, åkt karusell, badat lite till och sovit, eftersom det är väldigt varmt och i Spanien får man ta en siesta med gott samvete!



Storspöket och hunden är nu bästa kompisar. Igår ville hon inte gå till stranden för hon ville kunna spendera så mycket tid som möjligt med Cachao!



Vi fick jättesöta kläder till vår pojke av min brors familj, bland annat det på bilden. Tänk att vi har en pojk som snart kommer i det där! Vi har också fått söta kläder från våra andra kompisar som är på besök, och så tog ju mamma och pappa med en hel del när dom var här, så nu har vi en massor! Behöver knappt köpa något själva, vi får väl köpa lite större storlekar när vi är sugna på att handla.



Magen har dessutom växt... igen! Jag känner mig verkligen större för varje dag som går! Idag har vi även varit på ett ultraljud till, man gör ju lite flera här. Oj vad han var stor i jämförelse med de andra gångerna. Han låg med huvudet ner och benen var högt uppe vid revbenen, han rörde sig en hel del. Han väger ungefär 1,5 kilo nu! Stor pojke! Det är inte så konstigt att man måste springa på toa hela tiden när man har ett sånt stort huvud som trycker på blåsan där inne...


v.27 v.29

Dessutom har kompisarna A och G fått sin lilla pojke nu, nästan 3 veckor tidigt skulle jag tro... Grattis till er!!!

1 kommentar:

kuusk sa...

Vilka fina kläder fran Mojo. älskar det märket! Liam hade ocksa ett set när han var nyfödd, använde det massor! Har kollat pa lite kläder till Liam här i Alcudia men tycker inte det finns mycket, bortskämd med Sverige där det finns massor, far väl aka till Palma, nu har du inte langt kvar...