tisdag 10 juni 2008

Mer givande än förväntat

Jag var väldigt nära att få ett skratt anfall idag hos doktorn. Det första han frågade efter var ju förstås mitt födelsedatum och sedan berättade han att det var väldigt viktigt att jag äter rätt Det är bra att äta tex tonfisk och sardiner och det är väldigt bra att dricka actimel! Känns det igen? Han undrade nog varför både jag och N hade ett sånt stort leende på läpparna.

Jag hade gått upp 2 kilo sedan senast, alltså ungefär på en månad. Sammanlagt 6 kilo betyder det. Vi får väl se hur mycket jag går upp de sista tre månaderna. Jag får ofta höra att jag inte gått upp något förrutom på magen och att jag antagligen inte kommer bli så stor. Tänk om jag istället helt svullnar upp nu i slutet, kanske samlar på mig massor av vatten och blir rund som en boll...

Bebisens hjärta dunkade på och var starkt och friskt, så härligt att höra det alltid. Så fort instrumentet sattes mot magen sparkade han till, som för att säga bort med tassarna!
Om två veckor ska vi få göra ett ultraljud igen, för att se så att han växer som han ska. Något att se fram emot igen!
Vi frågade lite om förlossningen och vi får välja i stort sätt vilket sjukhus vi vill. Vi behöver inte ens säga till sjukhuset innan det är dags, det är bara att åka dit. Dessutom ringer dom då till vår doktor och så kommer han och gör förlossningen. Det är kul att vår virriga doktor är med hela vägen tycker jag.

Fick dessutom recept på järntabletter, så nu ska jag börja äta dom och se om jag kan vakna till liv litegrand. Det är frustrerande att vara så här trött hela tiden. Allt som allt ett lyckat doktorsbesök.

Inga kommentarer: