måndag 9 juni 2008

Heja Holland... och Sverige!


Nu har jag tittat på matchen, Holland- Italien. Jag känner nästan lika mycket att Holland är "mitt land" som Sverige, så självklart blev jag stolt när dom slog Italien med 3-0!!!

Jag har sagt ett par år redan att jag är halv holländsk. Folk brukar skratta åt mig ibland och säga att det är jag ju inte alls. Måste man verkligen ha holländskt blod för att vara det? Jag menar, jag är ju ändå gift med en holländare, och då, tycker jag i alla fall, att min man är lika mycket familj till mig som tex jag och mina föräldrar. Och då tycker jag att jag ska få säga att jag är halv holländsk, han är ju min andra halva.
Min tanke är att om jag nu inte skulle haft "rätt" att säga detta innan, så borde jag åtminstone få säga det nu. Jag bär nämligen ett barn som definitivt är halv holländskt. Så nu håller jag både på Holland och Sverige och har två chanser att mitt land vinner i stället för en... jättebra! Och om de två lagen nu möts på vägen så kan jag ju faktiskt inte förlora.

Nu ska jag sova! Jag är fortfarande väldigt trött hela tiden. Ska berätta för doktorn i morgon att jag varit väldigt trött det sista, men vet i och för sig vad han kommer att säga; Ja, öh, så kan det ju vara...

Inga kommentarer: