torsdag 30 juli 2009

9 timmar

Det blir inte mycket skrivande när man har gäster hemma. Man kan tro att jag har mer tid att skriva eftersom det är flera som kan titta efter O, och det kanske jag har, men mer lust har jag då inte.

O har nu bestämt sig för att 9 timmar är nog att sova på natten. Han somnar senare och senare på kvällen och slår upp sina små ögon allt för tidigt. Jag vet inte hur många nätter det blivit 9 timmar, men över en vecka är det i alla fall. Och inte sover han längre på dagen heller. Mindre än 12 timmars sömn per dygn blir det.
Jag skulle bli väldigt glad om han ändrade den här vanan, men det gör han väl också förr eller senare. Ett litet energiknippe är han minsann!

Hans mormor och morfar är han väldigt förtjust i. Det är många i huset att busa med nu, och det är kul förstås. Det har hänt mycket i Os utveckling sedan mormor och morfar såg honom sist. Han har ju hunnit bli en stor pojke. Hela 11 månader är han nu!

Idag har det bombats här på ön. Antagligen är det ETA som ligger bakom attentatet, som dödade två polismän i Palma Nova och skadade flera. Det var verkligen inte kul att höra. Lämna min ö i fred!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad läskigt med bombningar! Tänk om 1 månad fyller våra små 1 år.
/Veronica

Linda sa...

Kan tänka mig att O tycker att det är skoj nu när han har mormor och morfar där att busa med! :-)

William sover ca 10 timmar/natt. Han somnar runt 20 och vaknar nästan alltid prick kl 6. Sen sover han lite olika antal timmar på dagen. Ibland nästan inget och ibland i flera timmar. Beror lite på vad vi gör.

Ha en trevlig helg! Kram!

Caroline sa...

Hej! Akta dig för bomber, obehagligt. Jag läser fortfarande varje inlägg, jättekul! Kram Caroline B