fredag 17 juli 2009

Ska det äntligen regna???

Igår fick N en show-fri kväll. Det var underbart att ha en kväll tillsammans igen. Det var längesedan senast!

Vi bestämde oss för att gå ut och äta. Jag ville att O skulle somna först. De senaste gångerna jag tagit ut honom på kvällen har inte varit så lyckade, han har varit trött men inte kunnat somna på grund av allt som händer runt om honom, så det har blivit mycket gråt.
N tyckte att vi skulle låta han vara vaken och sitta med oss tills han blev trött och somnade. Han har blivit en stor pojke nu och kommer klara det jättebra sade N.
Jag, mamman, såg bara framför mig hur jag och N fick ta turer att äta medans den andra gick runt med en skrikande O i vagnen som vägrade somna.

Gissa vem som hade rätt? Den som aldrig, aldrig brukar ha rätt annars. Nämligen N.
O uppförde sig exceptionellt hela kvällen, han satt och åt med oss och charmade servitörerna. Tillslut, klockan tio stupade han i min famn. Inget gråt eller någonting. Det händer verkligen inte ofta!

Något annat som inte händer ofta här är att det regnar. Jag tror det regnade här senast i maj någongång. Vissa säger till och med april. Så länge att man inte kommer ihåg i alla fall.
Men just nu sitter jag och tittar på tunga, mörka moln! Och är överlycklig! Tänk om det ska komma lite regn äntligen. Så att man kan andas igen!

Inga kommentarer: