söndag 12 juli 2009

Min lilla busunge

Vi har haft några underbara molniga dagar här. Delar av dagarna har varit soliga men överlag har det varit molnigt och lite svalare. Jag har verkligen njutit av att ta paus i badandet och i stället tagit långa härliga promenader.
Men idag har solen och de 35 graderna varit tillbaka så idag har vi varit vid poolen igen, till Os lycka.

Just nu har vi möbler över hela lägenheten. Det är vårt sätt att barnsäkra. Bord framför trappan, stol framför köket, stol framför balkongen etc. O kan vara still i ungefär två sekunder innan han måste på nya äventyr.
Han favorit sysselsättningar just nu är:
-Läsa böcker. Fortfarande en stor favorit. Säger jag till honom att hämta en bok så att jag kan läsa, så gör han just det. Ibland får jag läsa 6-7 böcker.
-Leka titt-ut. Det har varit en favorit ganska länge det med, men nu gör han det själv, tar kepsen eller något annat framför ansiktet och väntar på att jag ska säga "Var är O"...
-Äta. Ingen nyhet där alltså.
-Busa med mamma och pappa. Alltid roligt! En riktig liten busunge är han.




3 kommentarer:

Jempajenny - tävling i bloggen just nu! sa...

Oj, så stor han ser ut! Jättesöt!

Alltså ingen liten bebis längre... om du förstår vad jag menar.

Sofie sa...

Jag är imponerad av att han gillar böcker. Skulle önska att min 10-månaders gjorde det också, men han tror mest att böcker är till för att ätas...
Han verkar ganska stor till sättet din O.

Jag är på väg att bli vuxen! sa...

Sofie: Ja det är verkligen mysigt att ligga och läsa med O. Det är oxå enda stunden han kan vara still och koppla av, annars är det fullt ös hela tiden! Böcker fungerar alltid med honom, hur ledsen eller gnällig han är är, så det är jätteskönt!
Vet inte om han är så stor till sättet... han är nog ganska normal. Men det är ju vanligt att olika delar av utveckligen går olika fort.

//anna