torsdag 23 juli 2009

Bajs unge

Jag vet att alla kanske inte tycker det är så intressant med bajs historier, men jag bara måste skriva av mig lite.

O bajsade mycket och duktigt på toaletten på eftermiddagen. Efter det gick vi och badade i poolen i tio minuter eller så innan vi gick tillbaka upp till lägenheten. Det är grymt varmt ute i dag, värmeböljan har kommit och temperaturen har varit uppe i 44 grader. Så eftersom jag kände mig säker på att inga "olyckor" skulle ske så tyckte jag gott att O kunde vara utan blöja en stund.

Jag stod i köket och diskade litegrand, det är ett öppet kök så jag kan titta på O som leker i vardagsrummet samtidigt. O lekte fint och spelade musik på en av sina leksaker och dansade glatt (att dansa är en favorit just nu). Jag tittade bort i kanske en halv minut, och vad hände?

O satt på mattan, med bajs runt om sig på mattan, på golvet, på några leksaker, på sig själv. Och inte nog med det, han hade även två händer fulla och skulle precis stoppa det i munnen när jag fick syn på honom. Jag skrek tvärs över rummet medans jag sprang dit så fort jag kunde. O blev lite förvånad och tog därför som tur var inte händerna till munnen, men tittade på mig precis som "vad är det med dig mamma".

Sedan var det bara att duscha av O och sedan sätta han i sin stol så att han kunde titta på mig när jag låg på knäna och skrubbade, skrubbade och skrubbade lite till.
Förlåt, men som sagt, jag var bara tvungen att skriva av mig.

Till er som läser och har barn: Jag antar att det är fler än mig som varit med om detta. Ni kan säkert sätta er in i situationen vilket fall som helst.
Till er som läser och inte har barn: Det är underbart med barn!

3 kommentarer:

Larubsson sa...

Det har inte hänt här än men jag vet att den dagen kommer :)

Malin. sa...

Oj vilken lust jag fick för att skaffa barn nu.. Oskar får nog vänta lääänge på mer kusiner =O)

Linda sa...

Här hade vi en bajsmorgon så sent som för några timmar sedan då William fyllde blöjan och även sängen! Härligt härligt!!

En bajshistoria har jag även från då min store kille var drygt 1 år. Han hade badat och gick runt naken inne i lägenheten. Sen ringde telefonen och jag satt och pratade en liten stund. Men så kände jag att något luktade. Då hade han bajsat på mattan i hallen och gick runt med en borste och skyffel och smetade runt med det. Det var bajs överallt och på hela honom... så det var bara att bada honom igen!

Visst är det mysigt med små skitungar! Hihi! :-)

kram!