torsdag 2 juli 2009

Jag skäms

Jag tycker inte om när folk klagar på värme. Allt man hör hela året är "åh vad jag vill att det ska vara sommar nu". Men när den väl kommer så kommer med en gång klagomålen "det är för varmt". Det gäller väl först och främst i Sverige, här i Spanien känns det som om det finns mer belägg för klagomål, det är ju trots allt sommar mycket längre här.
Men jag tycker inte om att klaga på värme. Jag älskar värme, det är ju en av största anledningarna till att jag bor här!

Därför skäms jag, för nu vill jag klaga på värmen. Allt jag vill är att det ska bli 10 grader kallare (eller mindre varmt) i ett par dagar. Så att jag kan andas, så att jag kan ta promenader, så att jag kan få tillbaka den energin som behövs när man ska leka med en 10 månaders pojk.
Nu har det varit ca 35 grader i över en månad skulle jag tro, och idag var det till och med 38 grader.
Som tur är så verkar det vara jag som lider av det mest. O klarar sig bra!

1 kommentar:

Linda sa...

Förstår om du vill ha lite kyligare väder några dagar nu när det varit så pass varmt.

Jodu, här hemma i Sverige klagas det en hel del på värmen just nu. Nu när den ÄNTLIGEN har kommit! Själv älskar jag sol och värme! Har mycket hellre detta vädret som vi har nu än det vanliga gråa sommarvädret med regn och 15 grader.

Sen är det klart att ska man t ex jobba så gör det inte så mycket om det är lite svalare ute. Men är man ledig och kan spendera dagen vid en sjö är det helt okej! :-)