tisdag 18 augusti 2009

Fotobok!

Ibland är det bra att blogga! Jag har nämligen blivit erbjuden att skriva lite om fujifilms fotobok och därmed få en gratis, helt suveränt!

Ska jag vara ärlig visste jag inte vad en fotobok var för någon månad sedan. Jag har fortfarande alla bilder på en hårddisk och har gjort några få försök att framkalla bilder och sätta in i album, men det blir aldrig av. Bilderna ligger i stället bara i en låda och tar plats.
Jag har nog även tänkt att "varför framkalla, det är ju bara att gå in på datorn och titta", men hur ofta gör man det?
Fotoboken är jag helt fascinerad av, och det ska bli jättespännande att göra en! Den blir mycket mer personlig än ett vanligt album, man kan designa precis som man själv vill. Man kan till exempel sätta 10 kort på en sida och ett kort, alltså helsida, på andra. Man kan sätta till text, man kan ha olika bakgrundsfärger etc.


Här är några exempel, mer exempel och information hur man går till vida finns på http://www.fujifilm-fotobok.se/

Vad jag tänkte göra är en fotobok om Os första år. Och jag tror att det kan bli en hel del fotoböcker i framtiden!

Inga kommentarer: