torsdag 6 augusti 2009

Lite sömn och mycket feber

Natten igår var inte så rolig. Stackars O var så het av febern och kunde inte somna riktigt. 21.30 gav jag honom medicin, då han vaknade första gången, men det hjälpte inte så mycket så han somnade och vaknade var femte minut, fram till tre snåret. Jag och N turades om att ha hand om honom men jag kunde ändå inte få någon sömn förrens 3.30 och klockan sju var det dags att gå upp igen. Inte mycket sömn med andra ord.

Dagen började bra, O hade ingen feber och var på strålande humör.
Dumma jag trodde att det betöd att han var frisk och drog därför ut honom för lunch. Febern steg igen och innan vi hann hem hade han nästan 40 grader igen. Dumma mamma!
Jag räknar med att även denna natten kommer att bli lång, så det blir tidigt i säng idag.

3 kommentarer:

Larubsson sa...

Jag gjorde samma misstag med David när han hade feber i början av sommaren. Feberfri och pigg igen på morgonen så vi åkte till stan men febern steg igen hemma hos vänner.

Linda sa...

Inget roligt alls med så hög feber! Hoppas han snart blir frisk igen.

kram!

Jempajenny sa...

Hur går det för er? Har febern gett med sig...?

Vi hoppas på det.