måndag 24 augusti 2009

Oj vad stolt man kan vara!

Idag är vi stolta föräldrar! N lite mer än mig, eftersom han hade rätt.
O har tagit sina första steg idag. 4 dagar innan sin födelsedag. Jag var ganska säker på att dom skulle komma efter.
Han gick flera gånger mellan mig och N. Vi var förstås helt uppspelta och klappade händerna och tjoade, så han tyckte det var jätteroligt. Det längsta han gick var kanske tio steg eller så. Stadig på benen och armarna rakt upp. Sötnos.

Efter att han gjorde det, på eftermiddagen, så försökte vi förstås resten av dagen. Men O blev trött på oss och tyckte inte det var lika roligt längre.
Nu är det bara att se om han fortsätter. Det ska bli spännande att se hur fort det går från de första stegen tills att han går på riktigt.

2 kommentarer:

Larubsson sa...

Vilken duktig kille!

Linda sa...

Vad duktig han är!! Kan tänka mig att ni var stolta allihop över hans första steg.

Det är nog olika hur länge det tar från första stegen tills de går ordentligt. Min store kille tog sina första vid 10½ mån, men gick först när han var runt året (då räknade jag från då han gick mer än han kröp). W har inte börjat gå ännu och eftersom han fyller 1 år i morgon så tror jag inte han kommer hinna lära sig det före 1-årsdagen heller. ;-)

Ha en bra dag! Kram!