måndag 17 augusti 2009

Sova, sova, sova

Efter att O varit sjuk har han börjat sova riktigt bra. Eller han sov ju riktigt bra innan också, bara lite få timmar. Nu har han gått från att sova 9 timmar per natt till att sova nästan 11 timmar. Väldigt, väldigt uppskattat av en trött mamma!

Det blir dock lite konstigt med tiderna på dagen. När han vaknade klockan sex så somnade han alltid samma tider på dagen och samma tid på kvällen. Nu när han ofta vaknar runt åtta istället så blir det lite skumt med dom där tiderna. Idag sov han till exempel bara en gång på dagen, men då i tre timmar. Alltså väldigt länge! Det var jätteskönt för då kunde jag städa, tvätta, baka, laga mat... Fast det gjorde jag inte. Jag sov också.

Det spelar ingen roll hur många timmar jag sover just nu, jag är ändå trött. Städning och sådant där får jag ta lite när jag känner att jag har en gnutta energi kvar, för jag tänker passa på att sova. Jag har nämligen en bild i huvudet av en nyfödd och en 1,5 års pojk och ingen sömn!

1 kommentar:

Linda sa...

En till bebis på gång?! ;-) Jag har varit ständigt trött i början av alla mina graviditeter och skulle lätt kunna sovit dygnet runt, men denna gången var klart värst. Trodde jag var så himla trött för att William hade varit sjuk mycket, men sen när jag upptäckte att jag var gravid så förstod jag ju varför jag var trött hela tiden.

Du gör rätt i som passar på att sova när O sover. Städning och sånt kan man ta en annan gång! ;-)

kram!