fredag 28 augusti 2009

Hipp, hipp, hurra, 1 år idag!


Födelsedags pojken

Så var det alltså dags för den stora dagen.
N hade dekorerat i lägenheten på natten så när O vaknade på morgonen var han riktigt imponerad. Vi tog det lugnt på förmiddagen, och hans middags sömn kom så där precis lagom så att han skulle vara utvilad och glad lagom till kalaset. Då hann jag också städa, duscha och fixa klart allt.

Nästan. I slutändan blev det inte riktigt som jag tänkt. Grädden till tårtan ville av någon anledningen inte bli vispad och såg till slut ut som äggröra, så N fick åka till affären för att köpa ny grädde. O ville inte vakna, inte ens elvispen väckte honom. Vilket den naturligtvis skulle gjort vilken annan dag som helst.
Fem minuter innan gästerna kom fick jag slitit upp han ur sängen och slängt på han kläderna. När gästerna kom var O alltså helt nyvaken, N var inte hemma, tårtorna var inte klara och inget stod på bordet.
Men efter en liten stund ordnade allt till sig och kalaset var i full gång.

O var lycklig! Han såg lite så där stöddig ut. Precis som om han visste att alla var där för honom. Han älskade sina presenter, all uppmärksamhet och tårtan!

Första sockret, på sin första födelsedag. Tårta var gott tyckte O!

5 kommentarer:

Fyra nyanser av rosa sa...

VAAAA??? Ska du ha en bebis???? GRATTIS GRATTIS GRATTIS! Läste som en tok bland dina inlägg för att se om jag verkligen uppfattade din kommentar på min blogg rätt. Och det gjorde jag minsann!

Men gud så kul! Det är 18 månader mellan våra. Jag är sjukt dålig på matte men det känns som det kommer bli samma ålderskillnad för dig. Så då kan du fråga mig, experten om bebben visar sig ha kolok, eller om du har glömt o-tricket eller ngt liknande ;-)

Men allvarligt, stoooooort grattis. Så kul.

Kram T

Tove Kungsholmen sa...

Ett år, det är stort! Läser en annan blogg av en tjej som bor i Palma, finns i min länklista om du är nyfiken!

Larubsson sa...

Grattis Oskar! Gott med lite tårta!

Jempajenny sa...

Grattis i efterskott, lilla Oskar!

Nu är även Agnes med i 1-årsklubben...

Linda sa...

Hurra hurra i efterskott!! En otroligt söt 1-åring är du Oskar och tårtan såg riktigt god ut! :-)