lördag 15 augusti 2009

Lycka!

Jag har inte mått så bra de senaste två månaderna. Jag har varit grymt illamående, jag har varit riktigt trött, jag har varit hungrig hela tiden men inte varit sugen på något. Nu det sista har jag börjat få mycket huvudvärk och jag är väldigt svimfärdig.
Någon som vet vad detta kan bero på??

Japp, jag är gravid. Och det har jag varit i ca 12 veckor. Jag har som sagt inte alls mått bra, och det är mestadels därför bloggandet har varit lite segt det sista. Nu börjar det äntligen vända och jag mår bättre. Jag ska bara få i mig lite järn också så ska det nog bli bra!

Det tog väldigt lång tid att bli gravid med O, och därför blev vi minst sagt lite chockade när det gick så här snabbt med andra. Om bebisen föds på BF (beräknade födelsedagen) jag har just nu, så kommer O vara på dagen 1,5 år.

Det känns konstigt att vara gravid igen. Jag var ju gravid förra sommaren också ju! Det har varit tufft i värmen, jag kan säga att jag föredrar verkligen att vara höggravid till nygravid i hettan, men nu går det bättre.

Vi gjorde första ultraljudet för ett par dagar sedan och det var en pigg liten krabat där inne. Det är så skönt att få det där första ultraljudet gjort, få det bekräftat och bara kunna njuta på allvar!


4 kommentarer:

Larubsson sa...

Så skönt att du mår bättre nu! Grattis igen! Vad har ni för BF? Vi har den 31/1.

Jennie sa...

Grattis! Vad roligt att få barn tätt, här hemma kommer det nog dröja, jag jobbar på övertalningen!
Skönt att du mår bättre.

Jag är på väg att bli vuxen! sa...

BF är (enligt min uträkning) 28e februari!

Jempajenny sa...

Grattis igen! Skönt att det värsta gått över. Hoppas du kan njuta av graviditeten!