tisdag 22 september 2009

Det är en flicka. Eller pojke...

Idag har det regnat precis hela dagen. Det har regnat mer eller mindre varje dag sedan vi kom tillbaka, men idag var det inget stopp. Jag var så uttråkad så jag höll på att dö. Vår lägenhet är inte stor så både jag, N och O klättrade på väggarna. Att vi redan är trötta på Mallorca hjälpte förstås inte.

Tur var det i alla fall att vi hade tid hos barnmorskan i eftermiddag, så att vi i alla fall kom ut ur huset lite. Vi fick höra de underbara galopperande hjärtljuden, och efter det kändes dagen lite roligare.

Tänk att lilla O ska få en lillasyster eller lillebror! Vad det blir får vi reda på den 19e oktober. Längtar, längtar, längtar! Jag behöver nog inte skriva att det inte spelar någon roll vad det är för kön. Men så är det. Jag vill gärna ha en flicka, det är kul att se alla skillnader och så där. Samtidigt tycker jag det skulle vara kul med en pojk till nu när det blir så tätt mellan barnen. Jag tror dom skulle leka (och bråka) väldigt bra då.
N tror det är en pojk och jag tror det är en flicka.Någon av oss lär få rätt.

Jag tror minsann jag sätter in en liten omröstning. I brist på annat. Vad tror ni det blir? Flicka eller pojke? Omröstningen hittar ni i högerspalten!

3 kommentarer:

Jempajenny sa...

Jag röstade på att ni får en pojke till!

Jag förstår att det ska bli spännande att få se det lilla livet i magen. Mysigt!

Larubsson sa...

Röstade också på en pojke. Vissa av oss är pojkmammor :) (sen kan man ju ändå inte vara säker innan den lille tittar ut)

Veronica

Jenny sa...

Gissar på en pojke. Men utgår bara från formen på magen =)
O skulle nog ha superkul med en lillebror, men det blir ju så klart bra med en syster också =)

/Jenny