onsdag 9 september 2009

Skratt och tårar

Det blir inte mycket bloggande här för tillfället. Antingen har jag för mycket att göra eller så är jag för trött. Och den lilla tiden jag spenderar framför datorn fixar jag med fotoboken.
Jag kunde inte ladda ner fotoprogrammet på min dator och försöker därför bli klar med boken medans jag är i Sverige, på pappas dator.

I måndags fick O sig ett kalas igen. Alla hade förstås presenter att ge här också så mamma ville baka tårta och ha kalas som dom fick vara med på. O fick massor av fint! Ett bil garage, en hopphäst, kläder och mer fina saker.

Igår var vi på BVC för 1 års kontroll. Sprutorna har O redan fått så det var mest det vanliga, längd och vikt osv. Han väger nu 11330g och är 80cm lång.

Både jag och O blev förkylda igår så vi har tagit det ganska lugnt sedan dess. Lite shopping i hamnen och en runda på lekparken, men annars har vi mest stannat inne.

O har sovit väldigt dåligt sedan vi kommit hit. Jag tror inte han sovit en hel natt i sin säng. Det är ju kanske inte så konstigt efter resande, olika sängar och ställen, massor av folk och dessutom förkylning.
Skulle jag inte vara gravid skulle mitt tålamod vara lite bättre, men när han vaknat mitt på natten och skriker hysteriskt, ibland så länge som två timmar, och ingenting hjälper, då håller jag på att bli galen till slut!

Annars har han det väldigt bra här, han älskar uppmärksamheten och är glad mest hela tiden. Han har verkligen blivit en pojk nu. Jag tror jag förstod det först när han fick på sig lite höst kläder, ni vet jeans och någon fin tröja, i stället för en kortärmad body han levt i hela sommaren.

Nej, nu blir det en timma med fotoboken och sedan i säng. Hoppas på en bättre natt i natt...

1 kommentar:

Larubsson sa...

Kul med mer kalas! Lite mer packning när du ska hem igen! Vad våra killar ligger lika, David är 80 lång och väger nu 11.490