måndag 28 september 2009

Rastlös

Jag hade fel. Helt fel.
Det spelade stor roll att det regnade, åskade och blixtrade konstant idag. Det var precis som att åskan hade fastnat i örat, hela natten och hela dagen idag har den varit igång.

Jag behöver inte strålande sol men jag behöver uppehåll någon gång under dagen så att jag kan ta ut min rastösa lilla son. Än en gång fick vi känna hur liten denna lägenheten faktiskt är. Ju mer rörlig O blir desto mindre känns lägenheten.

Å andra sidan blir han inte mer rörlig... De senaste dagarna har han knappt velat gå alls. Han går gärna och länge och håller oss i handen eller putter vagnen framför sig. Men själv har han som sagt inte velat gå speciellt mycket de senaste dagarna. Konstig pojk.

Äta själv vill han däremot. Och jag har ju sagt att vi ska köra hård träning med det nu, men oj vad jobbigt det är. Det är väldigt mycket lättare att mata honom! Han är duktig och försöker med skeden, och låter oss hjälpa honom med skeden, trots det har vi mat över hela köket och han är förstås helt nedkladdad. Kasta mat på golvet är väldigt kul.

Inga kommentarer: