onsdag 23 september 2009

My passion...

Snart ska vi flytta till Sverige. Om det blir tillfälligt eller för alltid får vi se, men vi har bestämt att gå igenom alla våra saker som om vi inte kommer tillbaka. Det vill säga sortera i släng-/ ge bort-/ sälja-/ och ta med-högar.

Jag har börjat med mina kläder. Det var inte så länge sedan jag gick igenom min garderob tycker jag, men ändå fanns där hur mycket skit som helst! Det gick väldigt bra att sortera kläderna. Tills jag kom till mina älskade klänningar.

Jag är lite besatt av klänningar. Skulle jag kunna skulle jag ha klänningar på mig i stort sätt varje dag. Jag har samlat på mig en hel del under åren, i alla möjliga stilar och storlekar, men det finns inte många jag skulle tagit på mig igen. Min plan var innan att ta bort allt jag tror jag inte kommer att använda igen.
Det slutade med att jag slängde en klänning. Som var trasig. Resten ligger nu där i en låda som väntar på att flyttas till Sverige.
Jag kunde helt enkelt. Det går inte. Fina eller fula, mina klänningar är heliga!


Min favorit klänning... förstås!

3 kommentarer:

Larubsson sa...

Ja, den kan du ju inte kasta eller ge bort :)Inte sälja heller!

Linda sa...

Åh vilken fin klänning du hade när du gifte dig! :-)

Usch, att gå igenom sin garderob är verkligen jobbigt. Jag har jättesvårt för att slänga mina kläder. Ändå så kan jag säga att ungefär hälften av plaggen där inne är sånt som jag aldrig eller sällan använder, så jag BORDE verkligen försöka rensa lite!

Spännande att ni kanske ska flytta till Sverige!

Snövita drömmar sa...

Din brudklänning är sååå fin!
Man borde ordna ett brudklänningsparty, bara så man får ha den på sig....en gång till!
Stor kram på dig!
//Pums (Catrin)