tisdag 29 september 2009

Jag fick honom!

Ibland blir jag avundsjuk på själv! Jag har nämligen världens underbaraste lilla son. Han är helt fantastisk!

Det som känns alldeles speciellt fantastiskt just nu är att han sover så bra. Eller sover så länge vill säga. Han lägger sig (okej det är kanske att ta i, jag lägger honom och det tar ganska mycket kraft och energi för det mesta) mellan 20-21 och så vaknar han mellan 7-8. Helt underbart för en trött, gravid mamma. Visst kan han vakna både en och två gånger på natten, men oftast somnar han om fort, och även om han inte gör det så känner jag mig pigg på morgonen. Klockan ÅTTA! Det är en dröm efter de där långa månaderna då vi steg upp 5.30-6.
Ibland vaknar han tidigt, runt 5-6 men då lägger jag honom bredvid mig i sängen och han somnar gott om. Aaahhh, jag njuter så länge det varar. Det har hållit på ett tag nu, och det är just därför jag vågar skriva det.

Dessutom är han så förbaskat söt! Tänk att just jag skulle få den absolut sötaste ungen i världen! Han charmar alla när vi är ute, vinkar och pratar glatt (hemma skriker och klänger han mest, men men). Pussar får vi till tusen, och det får alla andra som ber om det också.

Hans hår fortsätter att växa. För vi har fortfarande inte klarat av att klippa av det. Stackarn fick överleva den hetaste sommaren någonsin men tjockt, långt hår. Men det är ju så fint! Och nu börjar det bli så långt att han kan ha långt hår. Om ni förstår vad jag menar.
Ännu en anledning att vi inte kan klippa det nu, är att det börjar bli lockigt. Vad är det som gör att det är så otroligt gulligt med små lockiga barn?
Det är i och för sig mest lockigt när det är vått, men det verkar bli mer och mer ju längre håret blir. Precis som på sin pappa.

Världens underbaraste, sötaste, charmigaste pojk har jag!


O får bli precis vad han vill när han blir stor säger N. Bara han blir musiker!

3 kommentarer:

Linda sa...

Lille sötisen då! Visst tar det emot att klippa det där gulliga babyhåret. Fast jag klippte i och för sig William för ett tag sen. Men nu har det vuxit ut så pass mycket att folk frågat om jag varit hos frissan med honom! ;-)

Härligt att han sover så bra! Även här har det varit bättre på sömnfronten det sista. Verkar som han har ovanligt stort sömnbehov för tillfället!

Jempajenny sa...

Vilket härligt inlägg! Man blir så glad av att läsa det...

Passa på att njut av sovmornarna!

Sofie sa...

Så mycket hår, och vilka härliga lockar. Jag förstår verkligen om ni inte vill klippa av dem.